Krljušti Stanka Krnjića – biblijska priča od prapočetaka do misterija smrti…

U sklopu Mostarskoga proljeća 2024. – 26. Dana Matice hrvatske u Galeriji kraljice Katarine Kosače predstavljena je knjiga pjesama Krljušti višenagrađivanoga književnika Stanka Krnjića.

Uz samoga autora, o knjizi su govorili recenzenti Antun Lučić i Tina Laco, dok je kroz književnu večer publiku vodila glavna tajnica MH Mostar Misijana Brkić Milinković. Urednik knjige, čiji je nakladnik Naklada Bošković, je Luko Paljetak.

– Od četiriju strana svijeta autor je najbliži jugu. To je njegovo sredozemlje, od postojanja njegova Ljuca, preko nastanjenja u Višićima, do atenskih pločnika Dubrovnika… Krnjić ne piše ili ne sastavlja pjesmotvore, njemu je dano da iznjedruje pjesme. I to nedopuštene pjesme, po usmenoj potvrdi, nikako i nedopuštene pjesme, za što bi trebao pisani nalog. Njegov nalog je sve pod „ž“ – život, živost, živahnost, vrapčevo živ-živ, kao u rokoko stilu Kanižlićeve Svete Rožalije… Čitatelj je njegov pacijent, u čekaonici, na postolju, kao u Kafkinoj Kažnjeničkoj koloniji – kazao je, među ostalim, na predstavljanju recenzent Lučić.

– Ovo je sadržajno/tematski mnogo drukčija, rekla bih, gotovo neočekivano drukčija zbirka od onoga što nam je Krnjić – lirik dosad predstavljao. I primijetit ćete toliko snažno vezan uz Bibliju da u mnogo navrata u pozadini njegovih stihova prepoznajemo biblijsku priču, od stvaranja, od prapočela, do prvoga iskonskog grijeha… sve do misterija smrti – naravno, ne slučajno… – istaknula je, među ostalim, recenzentica Laco.

– Jedino što mogu reći jedno je veliko hvala. Način na koji su Tina i Antun govorili o ovoj knjizi uistinu imponira. Koliko god sam očekivao od njih, onu su to uvelike nadmašili. I samo vođenje cijele promocije uistinu zaslužuje sve pohvale. Bio je privilegij imati ovakav tim – kazao je autor.

Književnu večer glazbeno su obogatili Eva Martinac, koja je izvela Harmonijsku etidu (u klasi prof. Marijane Pavlović) te Marino Džeba s Beethovenovom Sonatom op 27 br. 2, I. stavak (u klasi prof. Olivera Motta).

Foto: Marin Knezović